maandag 9 april 2012

BunnyChick

Een van mijn hobby's is haken... ik zag via Pinterest een vreselijk leuk kuiken met een paashaasmutsje op. Dat patroon is te koop maar toen ik ging kijken vond ik hem niet meer leuk... hij is groter als een tennisbal! No way! Ik hou van kleine dingen haken, zoals sleutelhangers. Afijn.. ik ben gisteravond gaan haken en uitproberen. Daar kwam iets uit wat het toch net niet was... vanmorgen ben ik verder gegaan en is BunnyChick ontstaan. Ik zet het patroon hier op mijn blog. Ik zou het leuk vinden om jullie Bunnychicks te zien! Laten jullie even een berichtje achter als je mijn patroon gebruikt? Thanks!!
Patroon “Bunnychick”:

Koppie:
Zet op met geel:
2 lossen, in eerste losse 6 vasten haken
2de r. in iedere vaste 2 vasten = 12 steken
3de r. in iedere 2de vaste 2 vasten = 18 steken
4de r. in iedere 3de vaste 2 vasten = 24 steken
5de-6de rij 24 vasten haken
7de r. iedere 3de en 4de vaste samenhaken = 18 st
8ste r. iedere 2de en 3de vaste samenhaken = 12 st
* gebruik een brad voor de oogjes en vul daarna het koppie met fiberfill.
9de r. iedere 1ste en 2de vaste samenhaken = 6 st.
Afhechten en een draad door de steken doen en aantrekken en afwerken.
Muts: (groen)
Zet op met een andere kleur (eventueel groen zoals hierboven)
2 lossen, in eerste losse 6 vasten haken
2de rij, in iedere 2de vaste 2 vasten haken = 12 st.
3de rij in iedere 2de vaste 2 vasten haken = 18 st.
4de r. in iedere 3de vaste 2 vasten haken = 24 st.
5de r. in iedere vaste 1 vaste haken op twee vasten na, daar haak je 2 vasten in = 26 vasten plus nog een halve vaste haken en afwerken.
Oren: (groen)
2 lossen, in eerste losse 6 vasten haken
2de r. in iedere vaste 2 vasten haken = 12 steken
3de r. in iedere 2de vaste 2 vasten haken = 18 steken
Vouw nu de cirkel dubbel en haak de open kant dicht met halve vasten (6 halve vasten). Dan kom je aan de onderkant, haak hier in de volgende 2 vasten 2 vasten. Nu ben je bij de dichte kant, aan deze kant haak je vasten (4 x) dan ben je bovenaan het oor en haak je in de 2 laatste steken in iedere steek 1 halve vaste. Werk af. En naai de oren bovenop het mutsje.
vleugeltjes (2x) (geel)
2 lossen, in eerste losse 6 vasten haken
2de r. in de eerste 5 vasten 2 vasten haken  = 10 steken.
Werk af en zet ze aan de zijkanten van het mutsje.
Voetjes: (2x)
Haak deze net als de vleugeltjes maar dan in oranje.
Zet ze vast onder het mutsje, een beetje over elkaar heen.
Snaveltje: (2x)
3 lossen, werk keren en 2 vasten maken, daarna afhechten. Draden fink aantrekken en snaveltje in het midden van het koppie vastnaaien.

1 opmerking:

  1. Ha.....wat een leukerd! Als ik zin/tijd heb zal ik hem eens uitproberen. Dat je dat zelf kunt verzinnen en bedenken en dan komt er nog wat leuks uit ook!!! Goed hoor. Groetjes, Allet

    BeantwoordenVerwijderen